Kamis, 20 November 2008

MANTERA

MANTERA

Raja dari batu hitam,
Dibalik rimba kelam,
Naga malam,
Mari kemari!

Aku laksana lautan menghantam malam hari
Aku panglima dari segala burung rajawali
Aku tutup segala kota, aku sebar segala api,
Aku jadikan belantara, jadi hutan mati.

Tapi aku jaga supaya janda-janda tidak diperkosa
Budak-budak tidur dipangkuan bunda
Siapa kenal aku, akan kenal bahagia
Tiada takut pada pitam,
Tiada takut pada kelam
Pitam dan kelam punyai aku.

Raja dari batu hitam,
Dibalik rimba kelam,
Naga malam,
Mari kemari!

Jaga segala gadis berhias
Biar mereka pesta dan menari
Menikah rebana
Aku akan menyanyi
Engkau berjaga dari pada api timbul api.

Mereka akan terima cintaku
Siapa bercinta dengan aku
Akan bercinta dengan tiada akhir hari.


Raja dari batu hitam,
Dibalik rimba kelam,
Naga malam,
Mari kemari,
Mari kemari,
Mari!



Tidak ada komentar: